Britannias nye konditor-sjef

Cathrine Nilsen blir konditorsjef på Britannia hotel. Cathrine har tidligere vært utøver på Konditorlandslaget og har de siste årene vært konditorsjef hos Dromedarbakeriet.

– Jobben som konditorsjef på Britannia kommer til å bli veldig spennende og jeg har fått med meg et fantastisk team på tre konditorer. I samme bakeri skal det også jobbe tre bakere, men de jobber natt, så vi får plassen til konditori på dagtid. Vi skal også ha inn lærlinger i alle fag etter hvert, og planen er at lærlingene skal rotere på de forskjellige stasjonene i hotellet og skaffe seg erfaring om helheten i driften av et stort hotell, sier Nilsen til nettsiden bakeri.no.

Solid hotellerfaring

Konditorsjef på Britannia hotel, Cathrine Nilsen, skal friste blant annet afternoon tea-gjestene på Britannia med deilige konditorvarer når hotellet gjenåpner 1.april. Foto: Fra Facebook

Britannia gjenåpner 1.april i år som et 5æstjerners Leading-hotell og det er noe Cathrine har erfaring fra tidligere. Hun har jobbet ett år som konditorsjef ved Hotell Danglaterre i Danmark, åtte år ved Hotell Continental i Oslo, samt 2,5 år på Scandic Nidelven. Læretiden gikk hun hos ærverdige Erichsen konditori.

– Dette blir en veldig spennende utfordring. Britannia blir et fantastisk hotell og er et landemerke i Trondheim, sier den nye konditorsjefen, Cathrine, Nilsen til bakeri.net.

Det skal bli seks mat- og drikkekonsept i nye Britannia. Alt fra fine-dining i Speilsalen til mer uformelle spise og drikke-muligheter, både til gjester ved hotellet og ikke-boende gjester.

Serverer ved afternoon-tea

Blant annet satses det stort på «afternoon-tea» konseptet i Britannia Bar.

– Det blir veldig spennende, konditorene skal personlig servere gjestene i baren, sier Nilsen.

–Hva blir den største utfordringen i den nye jobben?

–Det tror jeg blir arbeidsmengden nå i starten. Vi skal skape noe helt nytt fra bunn, og produksjoner skal planlegges. Vi skal produsere til hotellgjester, bryllup, konfirmasjoner og annet. Alt skal lages fra bunn på hotellet, kun råvarer skal kjøpes inn. Ingen menyer er ferdig, så disse skal vi jobbe mye med nå i oppstarten, sier Nilsen, som starter opp i den nye jobben 1. februar.

NB! Artikkelforfatter er engasjert av Britannia som vin- og konseptansvarlig for den nye vinbaren ved hotellet.

(Publisert 9.1.2019)

Del med flere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.