Priser til Nidelven og Comfort
To trønderske hotellansatte ble hedret da reiselivets Oscar-utdeling fant sted 10.januar.
Sigve Eliassen, kjøkkensjef på Scandic Nidelven, ble «Årets unge leder i reisebransjen» da HSMAI-prisene ble utdelt i Oslo onsdag10.januar. Hotelldirektør på Comfort Hotel Trondheim, Espen Ravnå, ble «Årets unge hotelier».Dette ble de store vinnerne:Hotelldirektør på The Thief, Jarle Moen, ble «Årets Hotelier»,kjøkkensjefen på Scandic Nidelven, Sigve Eliassen, ble «Årets unge leder i reisebransjen»,hotelldirektør på Comfort Hotel Trondheim, Espen Ravnå, ble «Årets unge hotelier».HSMAI-prisene er ofte betegnet som «reiselivets Oscar-utdeling i Norge». Utdelingen av prisene skjedde på Scandic Fornebu.Sigve Eliassen fikk jobben som kjøkkensjef på Scandic Nidelven da hotellet opplevde kokkeflukt for to år siden. Før jul lyktes han med å ta tilbake førsteplassen som Norges beste frokosthotell.– Jeg er både stolt og ydmyk over å motta prisen som årets unge leder i konkurranse med så mange dyktige kandidater. Jeg har alltid vært opptatt av å utfordre meg selv og stadig fornye meg innenfor mitt felt, og denne anerkjennelsen er til stor inspirasjon for veien videre. Jeg er heldig som får lov til å jobbe sammen med et fantastisk team på Scandic Nidelven. Det er ikke mulig å være en god leder uten gode kolleger, sier Eliassen.Dette er prisvinnerne under HSMAI-kåringen for 2017:Årets hotelier: Jarle Moen, hotelldirektør på The Thief, Oslo.Årets unge hotelier: Espen Ravnå, hotelldirektør på Comfort Hotel Trondheim.Årets unge leder i reisebransjen: Sigve Eliassen, kjøkkensjef Scandic Nidelven .«Veiviserprisen»: Scandic Hotels/Svein Arild Steen-Mevold.«Beste innovative produktutvikler»: Beitostølen Resort/Destinasjonskirurgene. «Årets utendørs/gerilja/stunt»: Gull; Scandic Hotels for serveringen av «Norges luftigste frokost» på Preikestolen.«Årets merkevarebygger»: Gull; We are Clarion«Årets PR-aktivitet»: Gull; Scandic Hotels (Operasjon Dagsverk).«Årets reiselivsmarkedsfører»: Gull, Finn.no reise.«Beste lavbudsjett-kampanje»: Gull, VisitOslo.«Visuell identitet»: Gull, Flytoget.«Annonser . print og digital»: Gull, Avinor.«Sosiale medier - kampanjer og aktiviteter»: Gull, VisitOslo.«Sosialt ansvar»: Gull, Nettbuss Express.