Toast Group, som består av selskapene Interbrands, Interbrands Spirits, Crafted Brands, Fine Brands, Master Brands og Winning Brands, ruster seg for tiden da alt vil bli «normalt» igjen. Gruppen har ansatt to nye medarbeidere, bl.a. for en sterkere satsning mot Horeca-bransjen.
Av Redaksjonen, publisert 7.1.2021
De to nyansatte er Vegar Hafstad og Camilla Jølle. Vegar Hafstad er ansatt som salgsdirektør for Toast Group. Han har lang fartstid og bred erfaring fra bransjen og har de siste årene vært country manager for Edrington Norway. Camilla Jølle er med sin vinfaglige kompetanse ansatt med hovedfokus på salg av vin til restauranter i Oslo-området. Hun kommer fra Restaurant Vaaghals hvor hun de siste årene har figurert som sommelier og hovmester.
-Vi har stor tro på at HoReCa-markedet kommer opp igjen på samme nivå som i 2019 – og med to nye medarbeidere på laget markerer vi tydelig våre ambisjoner om å øke markedsandeler i landet, sier daglig leder Øyvind Berg i en pressemelding.
-Etter betydelig vekst i HoReCa-salget i 2019 ble vi som andre rammet av bransjens nedstengelse i 2020. Når det åpnes opp igjen gjenstår å se – og tiden fram til det brukes til forberedelser, kompetanseheving og integrering av våre to nye medarbeidere.
Toast Group leverer til alle salgskanaler – både gjennom Vinmonopolet og Horeca, og som en av ytterst få importører til Travel Retail fra Norge.
-Med samlet salgsavdeling og Cuveco som logistikkpartner har vi en unik mulighet til å betjene våre kunder på den aller beste måte, både som hovedleverandør med de beste og mest kjente merkevarene, samt kjedeavtaler og mindre grupperinger, og ikke minst enkeltstående restauranter med hovedfokus på «fine wine» og «fine dining», uttaler Berg.
Selskapene Interbrands og Fine Brands har i tillegg til virksomheten i Norge en nordisk plattform med søsterselskaper i Sverige, Finland, Danmark og Estland.