Engelstad-familien har samlet sine selskaper i en gruppering kalt Toast Group, som utgjør et felles salgsapparat mot Horeca.
I en pressemelding påpeker de at bransjen i de siste tiårene har vært i en rivende utvikling, og siden importmonopolet ble opphevet i 1996 har en rekke nyetableringer og grupperinger blitt til. Med Toast Group har Familien Engelstad samlet de godt etablerte vin- og brennevinsselskapene Crafted Brands, Fine Brands, Interbrands og Winning Brands, som vil ha et felles salgsapparat mot Horeca.
“Toast Master” Øyvind Berg uttaler:
“Vi ønsker med dette å bli enda mer konkurransedyktig i et stadig tøffere marked. Ved å effektivisere driften, øke salgsorganisasjonen og tilby en bredere portefølje med en rekke anerkjente merkevarer, vil denne sammenslåingen gjøre oss til en attraktiv samarbeidspartner i årene som kommer. Vi har samlet sett opplevd vekst hvert år og det er nå det virkelig begynner!”