Det skjer stadig nye overganger mellom aktørene i norsk vin- og brennevinsbransje. Nå henter Norwegian Beverage Group (NBG) Eirik Karstensen som ny kommunikasjonssjef. Karstensen kommer fra en lignende stilling i Treasury Wine Esates.
Av Ulf Dalheim, publisert 15. februar 2024
-Vi er veldig fornøyd med og utrolig glade for at vi får med Eirik Karstensen på laget fra april. Hans erfaring og kunnskap fra bransjen vil styrke NBG og vi tror på ytterligere utvikling og vekst fremover, sier Petter A. Wulff, CEO i Norwegian Beverage Group AS til VinPuls.
Norwegian Beverage Group er i sterk vest og var den femte største leverandøren av svakvin til Vinmonopolet i 2023, med over fem millioner solgte liter. NBG tar også ytterligere markedsandeler med sitt ferske oppkjøp av det ti år gamle importselskapet Target Wines AS, basert i Moss og eid av Knausen Holding (Raymond Berggren og Elin Ellann).
-Etter nesten ni år i Treasury Wine Estates blir det spennende med nye utfordringer. Norwegian Beverage Group har en imponerende portefølje og er et fantastisk team som jeg gleder meg til å bli en del av, sier Eirik Karstensen.
Eirik Karstensen kommer fra stillingen som PR & Communications Manager i Treasury Wine Estates, hvor han har hatt ansvaret for totalkommunikasjonen i Norge. Treasury Wine Estates Norway hadde i 2023 en omsetning på 114.7 millioner kroner og et resultat før skatt på 2,2 millioner kroner.
Norwegian Beverage Group er eid av Viva Wine Group AB, Nordens største vingruppe, som er notert på Stockholmsbørsen.