Oslo er kjent som Tigerstaden. 2022 er “Tigerens år” i månekalenderen. Så hvorfor ikke, tenkte folka i Oslo Brewing Co. og benyttet anledningen til å lage en øl – Tiger City – som videreforteller historien om byen med kallenavnet “Tigerstaden”. Nå håper de at 2022 også kan få betegnelsen som “Oslo-året”, spesielt i det asiatiske markedet.
Av Ulf Dalheim, publisert 28. januar 2022
Oslo Brewing Co. forteller at produktet i utgangspunktet ble utviklet og presentert for de asiatiske markedene som bryggeriet er aktive i – Japan, Taiwan, Singapore og Malaysia.
-Produktet fanget oppmerksomheten til Jenniffer Gao Ferdingen fra Huyai som jobber med partnerne sine i Kina for å bringe mer norsk øl til det kinesiske markedet. Vår første container til Kina ble sendt i fjerde kvartal 2021. Neste runde produseres nå og vil bli sendt til Taiwan, Kina og Japan i løpet av de kommende ukene, opplyser Dimitri Yogaratnam, en av grunnleggerne og daglig leder i Oslo Brewing Co.
Han beskriver ølen Tiger City som en lett og frisk pilsner med noter av honning, sitrus og kjeks. Perfekt å kombinere med lett sjømat eller noen klassiske smørbrød.
-Å sette Oslo på kartet er vår misjon. Og vi ser dette som en fin anledning til til å fortelle historien vår og teste Kina som et nytt marked for vår merkevare, sier Dimitri Yogaratnam.
Oslo Brewing Company lanserer Tiger City også i Norge, og produktet vil være i hyllene hos Norgesgruppen og Coop, samt også å finne i mange barer og restauranter i Oslo og omegn.